Над 50 хиляди служители обуха спортни обувки на националния Ден на маратонката
На 22 март, първия петък след настъпването на пролетта, се проведе първият по рода си Ден на Маратонката. Кампанията бе подкрепена от над 250 компании от цяла България, които обуха спортни обувки в офисите си. Целта на Деня на Маратонката бе да мотивира колкото е възможно повече хора да бъдат активни и да спортуват, не само на този ден, а и през цялата година. Социално-отговорната кампания се организира от Бенефит Системс България, компанията издаваща картите за спорт и отдих MultiSport.
Инициативата се организира за първа година, като се очаква събитието да се превърне в ежегодно. Над 50 000 служители обуха маратонки, за да подкрепят каузата – да се преборим със заседналия начин на живот и последиците от това и да се мотивираме да бъдем по-активни и да се грижим за здравето си.
Кампанията бе насочена главно към работещите хора в България, тъй като те прекарват много време седнали зад бюро и това дава отражение на физиката, здравето и тонуса. Именно затова работещите хора с натоварено ежедневие трябва да обръщат повече внимание на движението и на начина си на живот.
Според изследване на Евробарометър за последните четири години показателят за неспортуващи в България се е понижил с цели 10%, което нарежда страната ни сред държавите в ЕС с най-голяма положителна промяна по посочения критерий. „Тенденцията към това хората да водят по-активен и здравословен начин на живот определено се откроява и това е чудесно“, коментира Алиция Любенов, маркетинг мениджър, Бенефит Системс България. „Радва ни фактът, че в Деня на Маратонката се включиха повече от очакваното компании и институции, което ни окуражава да продължаваме да предлагаме ефективни решения за спорт и да стимулираме активния начин на живот“, допълва Любенов.