42: идеята

Началото

Параграф 42 е създадена през 2017 г. от трима авторитетни професионалисти в комуникациите – Гергана Иванова, Радослав Бимбалов и Александър Христов.

Агенцията е част от голямото семейство на The Smarts, което допринася за синергията и допълва богатото портфолио от професионални комуникационни решения.

А защо Параграф 42? Защото винаги търсим ефективни решения и се стремим да даваме отговори на важните въпроси в ПР.

Философия

Вярваме, че комуникациите могат да променят света и бизнеса към по-добро, а също и че тази промяна може да бъде измерена.

Даваме идеи, които надхвърлят очакванията. Обосноваваме ги с анализи и силни аргументи. Заставаме зад позиции, които ще обединяват оценка на ПР кампаниите и предложения за усъвършенстване. Стремим се да постигаме точност и обективност и повече стойност за инвестираните в ПР средства.

Затова в Параграф 42 предоставяме целия спектър от ПР дейности, като сме специализирани в измерването и оценката на ефективността. Именно това ще позволи ПР бюджетите да бъдат по-добре обосновани.

Партньорство с Ketchum

Параграф 42 е предпочитан партньор на глобална комуникационна агенция  Ketchum за България. Това дава достъп до безценно познание и ноу-хау, а от това печелят всички – потребителите, клиентите и ние.

 

ПР УСЛУГИ

Стратегически консултации

Комуникационни кампании

Управление на събития

Връзки с медии

CSR кампании

Кризисни комуникации

Инфлуенсър кампании

Employer branding и тренинги

ЕКИП

Радослав се занимава с медии и реклама от 20 години насам, повечето от които като творчески директор и управител на рекламни агенции. Доста преди да участва в създаването на The Smarts и на другите агенции в групата, е бил известен и като единият от дуото Замунда Банана Бенд. В биографията му присъстват и една книга, авторски блог и множество сценични изяви.

Гергана е съсобственик и управител на The Smarts, започнала е в рекламния бизнес от 1997 г. и от тогава не го е напускала. Работила е за клиенти от почти всички сфери, а в последните години участва в налагането на агенциите в групата като креативна сила със стратегически заряд.

Александър е един от водещите ПР професионалисти в страната ни, с над 20 години опит в агенции и компании и много реализирани успешни проекти. Преподава в УНСС и в НБУ, бил е два мандата председател на БДВО, има издадени четири книги. Спи малко, пише много, и е убеден, че комуникациите са важни за големите промени в бизнеса и обществото.

Рая е PR професионалист с 15-годишен опит и портфолио от десетки успешни кампании за международни марки от почти всички сфери на бизнеса. Обожава да чете (книги и много списания) и да практикува йога. Намира щастието в малките неща, вярва в позитивното мислене и упорито търси work-life баланса.

Ивета е мотивирана, упорито-работеща и ентусиазирана личност, която обръща внимание на детайлите и има сериозен опит като част от PR екипите на най-големите български медии, както и добре познати PR агенции на българския пазар. Тя е била в много, много държави и силно вярва, че вътрешното равновесие може да бъде открито чрез изумителни пътешествия.

Наталия има над 14 години опит в сферата на маркетинга и комуникациите. През това време развива своите професионални умения в управление на проекти, работа в екип, стратегическо планиране и организиране на кампании. Основната мотивация в работата и личния й живот е уважението към хората, разбирането на техните ценности и избори. Нейният начин за почивка е времето, което споделя със семейството и домашните си любимци.

Пламена е ПР специалист с натрупан добър опит в комуникациите, включително и в реализирането на големи кампании и събития. С чаровна усмивка покорява сърцата на клиентите, а през свободното си време обича да се занимава с нейния сайт, първи по рода си Challenge blog – Marck.bg

Адриана има солиден опит от другата страна – именно в медиите. И това определено ѝ помага да изгражда мостове между тях и компаниите. Нейната страст е писането на лайфстайл материали, но смело се впуска в магията на ПР. Макар че е отскоро в тази област, тя приема с ентусиазъм всяко едно предизвикателство.

Мария има опит в сферата на PR-а и комуникациите и притежава задълбочени познания в рекламата и дигиталния маркетинг. С желание се гмурка в работата с разнообразни клиенти и с готовност приема новите предизвикателства. В свободното си време обича да прекарва времето си навън сред природата, да пътува и да опознава нови и вълнуващи дестинации.

Петя развива своите умения в областта на комуникациите, като първите й стъпки са в сферата на дигиталния маркетинг. Но по-късно открива влечението си към ПР сферата, затова тя смело продължи професионалното си развитие в тази област с усмивка и ентусиазъм. Oбича активния начин на живот и мисли, че човек е най-пълноценен когато спортува и отделя време за себе си.

София е енергична и мотивирана личност, която започва кариерата си като PR специалист от стажантската програма на Параграф 42. Тя винаги се стреми да развива своите умения и да трупа нови допълнителни знания, докато крачи из необятния PR свят. София вярва в силата на креативността при създаването на смислени кампании като средство за доставяне на правилното послание до правилната аудитория – правейки го по човешки начин.

Ефективност

Одити

Проучвания и оценки преди кампания или ПР дейност за постигане на по-добри резултати и повече ефективност.

  • Медиен одит. Изследване на отношението на медиите към компанията и бранша и препоръки за усъвършенстване на комуникацията и посланията за постигане на повече отразявания.
  • Дигитален одит. Изследване на отношението на публиките и инфлуенсърите към дигиталните дейности на компанията и препоръки за усъвършенстване – за по-висока ангажираност.
  • Одит на процесите. Изследване на организацията на работа на ПР специалистите с ПР агенция или подизпълнители и препоръки за оптимизация и по-висока ефективност от сътрудничеството.

Анализи

Измерване и оценка на успеха на кампанията или ПР дейността и публиките, до които е достигнала.

  • Анализ на медийните резултати. Измерване и оценка на успеха на ПР дейностите в медиите – количествени, качествени и съдържателни индикатори, както и бизнес ползи.
  • Анализ на дигиталните резултати. Измерване и оценка на успеха на ПР кампанията или събитието в онлайн каналите – количествени и качествени индикатори, както и бизнес ползи.
  • Анализ на публиките. Профил и характеристики на потребителите, до които е достигнала ПР кампанията или събитието и оценка на поведението им и бизнес ползи.

Индекси

Измерване и оценка на реакциите на потребителите във връзка с кампанията или ПР дейността – поведенчески показатели и бизнес ефекти

  • Индекс на информираността. Показва нивото на информираност (и промяната на информираността) на публиките за компанията, ПР дейността или събитието.
  • Индекс на доверието. Показва доверието (и промяната в доверието) на публиките към компанията или бранда.
  • Индекс на добавената стойност. Показва каква е потенциалната добавена стойност на ПР дейността или кампанията.

 

КЛИЕНТИ

БЛОГ

виж всички статии

Брандинг компанията Ентусиазъм става част от групата на The Smarts

  Ентусиазъм, най-голямата и награждавана брандинг компания в страната ни, влиза в къщата на The Smarts. Това ще бъде петата агенция в групата, в която вече са рекламната The Smarts, медийната IQ media, ПР агенцията Параграф 42 и студиото за видео продукция Shoot. За първи път в България брандинг компания става част от комуникационна група. […]

Над 50 хиляди служители обуха спортни обувки на националния Ден на маратонката

На 22 март, първия петък след настъпването на пролетта, се проведе първият по рода си Ден на Маратонката. Кампанията бе подкрепена от над 250 компании от цяла България, които обуха спортни обувки в офисите си. Целта на Деня на Маратонката бе да мотивира колкото е възможно повече хора да бъдат активни и да спортуват, не само […]