42: идеята

Началото

Параграф 42 е създадена през 2017 г. от трима авторитетни професионалисти в комуникациите – Гергана Иванова, Радослав Бимбалов и Александър Христов.

Агенцията е част от голямото семейство на The Smarts, което допринася за синергията и допълва богатото портфолио от професионални комуникационни решения.

А защо Параграф 42? Защото винаги търсим ефективни решения и се стремим да даваме отговори на важните въпроси в ПР.

Философия

Вярваме, че комуникациите могат да променят света и бизнеса към по-добро, а също и че тази промяна може да бъде измерена.

Даваме идеи, които надхвърлят очакванията. Обосноваваме ги с анализи и силни аргументи. Заставаме зад позиции, които ще обединяват оценка на ПР кампаниите и предложения за усъвършенстване. Стремим се да постигаме точност и обективност и повече стойност за инвестираните в ПР средства.

Затова в Параграф 42 предоставяме целия спектър от ПР дейности, като сме специализирани в измерването и оценката на ефективността. Именно това ще позволи ПР бюджетите да бъдат по-добре обосновани.

Партньорство с Ketchum

Параграф 42 е предпочитан партньор на глобална комуникационна агенция  Ketchum за България. Това дава достъп до безценно познание и ноу-хау, а от това печелят всички – потребителите, клиентите и ние.

 

ПР УСЛУГИ

Стратегически консултации

Комуникационни кампании

Управление на събития

Връзки с медии

CSR кампании

Кризисни комуникации

Инфлуенсър кампании

Employer branding и тренинги

ЕКИП

Радослав се занимава с медии и реклама от 20 години насам, повечето от които като творчески директор и управител на рекламни агенции. Доста преди да участва в създаването на The Smarts и на другите агенции в групата, е бил известен и като единият от дуото Замунда Банана Бенд. В биографията му присъстват и една книга, авторски блог и множество сценични изяви.

Гергана е съсобственик и управител на The Smarts, започнала е в рекламния бизнес от 1997 г. и от тогава не го е напускала. Работила е за клиенти от почти всички сфери, а в последните години участва в налагането на агенциите в групата като креативна сила със стратегически заряд.

Александър е един от водещите ПР професионалисти в страната ни, с над 20 години опит в агенции и компании и много реализирани успешни проекти. Преподава в УНСС и в НБУ, бил е два мандата председател на БДВО, има издадени четири книги. Спи малко, пише много, и е убеден, че комуникациите са важни за големите промени в бизнеса и обществото.

Рая е PR професионалист с 15-годишен опит и портфолио от десетки успешни кампании за международни марки от почти всички сфери на бизнеса. Обожава да чете (книги и много списания) и да практикува йога. Намира щастието в малките неща, вярва в позитивното мислене и упорито търси work-life баланса.

Ивета е мотивирана, упорито-работеща и ентусиазирана личност, която обръща внимание на детайлите и има сериозен опит като част от PR екипите на най-големите български медии, както и добре познати PR агенции на българския пазар. Тя е била в много, много държави и силно вярва, че вътрешното равновесие може да бъде открито чрез изумителни пътешествия.

Наталия има над 14 години опит в сферата на маркетинга и комуникациите. През това време развива своите професионални умения в управление на проекти, работа в екип, стратегическо планиране и организиране на кампании. Основната мотивация в работата и личния й живот е уважението към хората, разбирането на техните ценности и избори. Нейният начин за почивка е времето, което споделя със семейството и домашните си любимци.

Пламена е ПР специалист с натрупан добър опит в комуникациите, включително и в реализирането на големи кампании и събития. С чаровна усмивка покорява сърцата на клиентите, а през свободното си време обича да се занимава с нейния сайт, първи по рода си Challenge blog – Marck.bg

Адриана има солиден опит от другата страна – именно в медиите. И това определено ѝ помага да изгражда мостове между тях и компаниите. Нейната страст е писането на лайфстайл материали, но смело се впуска в магията на ПР. Макар че е отскоро в тази област, тя приема с ентусиазъм всяко едно предизвикателство.

Мария има опит в сферата на PR-а и комуникациите и притежава задълбочени познания в рекламата и дигиталния маркетинг. С желание се гмурка в работата с разнообразни клиенти и с готовност приема новите предизвикателства. В свободното си време обича да прекарва времето си навън сред природата, да пътува и да опознава нови и вълнуващи дестинации.

Петя развива своите умения в областта на комуникациите, като първите й стъпки са в сферата на дигиталния маркетинг. Но по-късно открива влечението си към ПР сферата, затова тя смело продължи професионалното си развитие в тази област с усмивка и ентусиазъм. Oбича активния начин на живот и мисли, че човек е най-пълноценен когато спортува и отделя време за себе си.

София е енергична и мотивирана личност, която започва кариерата си като PR специалист от стажантската програма на Параграф 42. Тя винаги се стреми да развива своите умения и да трупа нови допълнителни знания, докато крачи из необятния PR свят. София вярва в силата на креативността при създаването на смислени кампании като средство за доставяне на правилното послание до правилната аудитория – правейки го по човешки начин.

Ефективност

Одити

Проучвания и оценки преди кампания или ПР дейност за постигане на по-добри резултати и повече ефективност.

  • Медиен одит. Изследване на отношението на медиите към компанията и бранша и препоръки за усъвършенстване на комуникацията и посланията за постигане на повече отразявания.
  • Дигитален одит. Изследване на отношението на публиките и инфлуенсърите към дигиталните дейности на компанията и препоръки за усъвършенстване – за по-висока ангажираност.
  • Одит на процесите. Изследване на организацията на работа на ПР специалистите с ПР агенция или подизпълнители и препоръки за оптимизация и по-висока ефективност от сътрудничеството.

Анализи

Измерване и оценка на успеха на кампанията или ПР дейността и публиките, до които е достигнала.

  • Анализ на медийните резултати. Измерване и оценка на успеха на ПР дейностите в медиите – количествени, качествени и съдържателни индикатори, както и бизнес ползи.
  • Анализ на дигиталните резултати. Измерване и оценка на успеха на ПР кампанията или събитието в онлайн каналите – количествени и качествени индикатори, както и бизнес ползи.
  • Анализ на публиките. Профил и характеристики на потребителите, до които е достигнала ПР кампанията или събитието и оценка на поведението им и бизнес ползи.

Индекси

Измерване и оценка на реакциите на потребителите във връзка с кампанията или ПР дейността – поведенчески показатели и бизнес ефекти

  • Индекс на информираността. Показва нивото на информираност (и промяната на информираността) на публиките за компанията, ПР дейността или събитието.
  • Индекс на доверието. Показва доверието (и промяната в доверието) на публиките към компанията или бранда.
  • Индекс на добавената стойност. Показва каква е потенциалната добавена стойност на ПР дейността или кампанията.

 

КЛИЕНТИ